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Ñe’êryru - Diccionario

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APUNTES DE LINGUISTICA GENERAL

DIFERENCIAS GRAMATICALES ENTRE EL GUARANI Y EL CASTELLANO

EL GUARANI A SU ALCANCE

EL IDIOMA GUARAN ANTONIO GUASCH

GRAMATICA DE LA LENGUA GUARANI

GRAMATICA ELEMENTAL DEL GUARAN


Emoñe’ê Kuatiañe’ê
ÑE’ÊTEKUAA:
Ñe’êysajakuaa
 rehegua.
Ñeikuave’ê
 

I
ÑE’ẼPYAHUKUAA
Neologismo

I

Ara    Arandupy    Avarekokuaa    Ava’atykuaa    Auf Deutsch   Cháko Ñorairô    Guaraníme    Em Português   In English    Kuatiañe’ê’i    Mombe’upy
Mombe’ugua’u    Mombe’urâ    Moñe’êrâ Guaraníme    Mymbakuéra    Ñe’êpoty   Ñe’êkôikuaa    Ñe’êryru    Ñe’êtekuaa    Ñoha’ânga    Ñorairô Guasu    Opáichagua
33 Purahéi    Reducciones    Ta’angaryrýi    Tekohaipyre    Tembiasagua’u    Tembiasakue   Tendarerakuaa   Te’yikuaa   Tuja-Jeiporupyre   Tupârehegua  Yvyra-Ñana 33

MBO’EPY

ÑE’ÊNDY

OGA

PYAHU

TYSYI

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PORANDU

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ÑE’ÊTEKUAA - GRAMATICA   (105)

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(Beatriz de Lovera Silde Velázquez) 171 pgs.

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Jogua

Prólogo. Introducción.  Objetivos.  Importancia del Estudio del
Guarani. Constitución de la republica del Paraguay -
Leiguasu......1-7
Breve historia del guaraní. Educación bilingüe..................................9-11
Japurahéi hagua: "Ñane Retâ Purahéi guasu - Himno Nacional".
Ñañembo'e Hagua: "Ore ru - Padre nuestro".....................................12-3
Expresiones de Cortesía -
Ñe'ê Porângareko.  Texto informativo:
"Karai Francisco Solano López"............................................................14-6
Texto informativo: "La identidad Nacional -
Paraguái Tekoañe'ête".
Ñe'êpukuaa: Guarani Achegety. Chochî.  Tembiaporâ
.....................17-9
Juego didáctico -
Amba'apóta Ñe'êndy ndive.  Juego didáctico -
Ñe'êndi ndive amba'apóta......................................................................20-1
Proyecto de clase -
Aponde'a mbo'epy aty rehegua. 
Ñe'êjehai'y Jepuru: "a Ñane Mboreko Porâva"
...................................22-4
Momarandu mongeta: Vy'apave rehegua. Kuatiahaipyrépe
Isarambíva: Marandu
.  Diálogo- Ñomongeta.....................................25-8
Texto informativo:
"Tupâ rembiapo". Ñe'êjehai Jepuru:
Muanduhe Pu'atâ
- Acento tónico.......................................................29-30
Ñe'êjehai ha ñe'êjehai'y jepuru: Muanduhe tîguáva -
Acento nasal.  Dialogo -
Ñomongeta................................................31-33
Juego didáctico -
Ñe'êndy ndive ñamba'apóta. Ñe'êjehai
Jepuru: "Haiku - Ñe'êpoty'i"
..................................................................34-35
Texto informativo:
Marandu - Purahéi: "Che Pikasumi".
Ñe'êpoty momba'évo: "Mbyja Jahuite
- La Estrella Bañista".........36-38
Diálogo;
Ñe'êjovái. Mombe'upy: Ka'a. Diálogo; Ñomongeta.
Táva arandu: Ñe'ênga
. Texto informativo: Arsenio Eriko Rekove.39-45
Discurso -
Ñe'êsyry.  Armonización nasal - Ñe'ê
ombohékova Ipu Tîgua Rupi
.  Texto informativo: "Peicha
Va'erâ". Voces Onomatopéyiacas
......................................................46-51
Ñomongeta: "tesâi Rehegua".  Texto informativo:
"Mesápe Teko Porâ".  Mymbakuéra Réra- Tembiaporâ...................52-5
Ñe'êpehêtai Jepuru Ñe'ê Aporâ. Ñe'êjovái - Diálogo.  Familia
de palabras. Poemas breves:
"Ñe'ê oje'e jey jeyva - Anáfora".....56-60
Ñe'êysajakuaa: Ñe'ênguéra Ysaja.  Polaridad Verbo niminal. 
Ñe'êjehai jepuru - Ñe'êtéva Rehegua.................................................61-6
Táva arandu: Folklore - Mombe'urâ: káso - cuento. "Ka'i Mirikina
ha Ta'anga Araity"
- Tembiaporâ. Che Pykasumi............................67-72
"Mboterorehára" - Elementos gramaticales - Lexicales.................74-6
Ñe'êjehai jepuru: Coherencia Textual. Táva arandu:

Maravichu - Adivinanzas.  Mombe'upy: "Urutau" .............................77-80
Ñe'êjehai jepuru: Ahai ñe'êpoty'i. Táva arandu: Tavaygua
Gueroviakuéra
- Creencias populares.............................................81-82
Ñe'êjehai ha Ñe'êjehai'y Jepuru: Yvoty ára Guahê; Tembiaporâ.
Ñe'êjehai Jepuru térâ ñe'êjehai'y jepuru:
MigueRekove...................83-6
Ñe'êpoty Ñemoñe'ê: "Che kokue".  Moñe'êrâ: "Ñe'ê opa
yvypóra mba'e" - Tembiaporâ. Ñe'êjehai Jepuru: Kuatiañe'ê'i
.....87-90
Ñe'êtekuaa: Ñe'êtéva ñemosusû - Conjugación de verbos.
Táva arandu káso:  "ka'i Mirikina ha kokuejára" - tembiaporâ........91-8
Ñe'êjehai Jepuru: Kuatiañe'ê. Ñe'êpoty ñemoñe'ê: Eguahê Ña
Democracia. Texto informativo: Ñande ypykuéra ára..................99-102
Familias Lingüísticas del Paraguay.
Ñe'êporâhaipyre
Ñemoñe'ê: "Mba'e Ñeme'ê". Ñe'êjehai Jepuru
Momorandu...103-107
Aponde'a Mbo'epy Aty rehegua: proyecto de clases.
Táva arandu: Tembi'u Paraguái....................................................108-112
Táva  arandu: Morangu "Kururu ha Aguara". Ñe'êporâhaipyre
Ñemoñe'ê: "Mba'e oikova'erâ
, ¿Qué pasaría?..............................113-16
Moñe'êrâ ha ñe'êporâhaipyre: "Ta'yrusúma Píncho".
Moñe'êrâ ha hesa'yijo: "Pypore yvyku'i ári". Ka'a
...........................117-19
Moñe'êrâ ha momarandu: "Hesuitakuéra". Moñe'êrâ ha
momarandu: "Paraguái Isâso Mboyve".........................................120-22
Ñe'êjehai'y ha Ñe'êjehai Jepuru: "Paraguai Sâso"Paraguái
Isâso Rire". Táva arandu: Ñe'êpoty'ikuéra. Mba'e Ñe'ême
......123-129
"El idioma guarani en la estrategia del chaco".

Ñorairô Guasu Chákope" Tahachikuéra
.....................................129-134
Expresión oral y espresión escrita.
"Ao'ieta rehegua" - Tembiaporâ. Género Epico.........................135-140
Comunicación escrita - Libreto.
Moñe'êrâ ha ñe'êporâhaipyre:
"Ñe'êpoty" "Kyhyje" - Tembiaporâ
................................................... 146-47
Ñe'êporâhaipyre: Guarani ha guaranime. Ñe'êporâhaipyre
ñemoñere'e;
Género lírico.............................................................148-155
Texto informativo: Un Adios y un saludo en Guaraní.
Purehéi:
Bienvenido hermano extranjero......................................................156-58
Moñe'êrâ ha momarandu jehai: Ñane retâ rembiasa.
Mombe'urâ: Cuento - káso: Yvoty Hevéva
...................................159-162
Ñe'êporâhaipyre Ñemoñe'ê: Purahéi "Paraguaipe ha
Panambi Vera". Ñe'êpoty: "Yvotyñe'ê Rysyi Joja"
.......................163-166
"Pyhare marangatu - Noche buena". Bibliografía.  Indice........165-170

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